Tankar från igår

Igår var det dagen då jag skulle göra allt och gärna perfekt! Det gick så klart inte för allt gick inte riktigt min väg!
När jag skulle fotografera brudparet på förmiddagen så spöregnade det verkligen! Och inte nog med att det kom vatten från himlen. Det blåste så regnet kom från sidorna också vilket i princip gjorde det omöjligt att skydda sig! Men brudparet var tappert! Särskilt bruden som stod ärmlös klänning i blåst och regn och lyckades se riktigt avslappnad ut ändå! Liiite sur var hon över vädret och över att jag ville få henne att göra saker som hon inte ville. Men jag förstår henne... Men hon har/hade lite svårt att förstå vad som krävs för fina bilder men så är det ju. Det är ju min uppgift som fotograf att preparera ett brudpar INNAN bröllopet och detta brudpar av någon anledning blev det inte av med på sättet jag brukar göra. Så det är mitt fel! Och vädrets så klart! ;O)
VI fortsatte i alla fall i rådhuset där vigseln skulle vara. Vi fick komma in lite tidigare för att fotografera även lite där. Jag har inte tittat på bilderna än så jag vet inte hur de blev så det får vi se! Men nöjd känner jag mig inte så här långt. Men det var svårt...regnigt till döds och mörkt som i en bastu.... Ja som sagt, vi får se...

Alldeles för sent kom Magnus. Pianisten som skulle kompa mig! MEEN....han var helt underbar och fantastisk och jag har bara stora ord för honom! Jag är fullständigt kär i honom och skulle gärna vilja ha honom i min ficka att ta fram närhelst jag hade lust!!
Han var fantastisk och vi bara flöt ihop...precis som det ska vara med en duktig kompare!

Vigseln gick snabbt och jag kan bara upplysa om att jag såg ut som en dränkt katt! Ja, torra kläder hade jag som var haft med mig men håret såg ut som jag kommit direkt ur duschen men sminket höll ganska bra som tur är! ;O)
Min sånginsats gick fantastiskt bra. Inga större missar och känslorna tog inte överhand när folk grät som stuckna grisar! Men det är också ett tecken på att de njuter och det är härligt! Jag fick mycket beröm för min sånginsats och en vacker tjej kom fram och sade att hon önskade att jag hade fått sjunga mer för det var så fantastiskt! Sånt värmer mitt ganska frusna sångarhjärta och jag inser än mer att det är där jag har min talang....och borde ge mer av den!

Patrik, brudgummen, var hur söt som helst. Han är såå kär i Helena så det bara lyser i hans ögon! Och han var så lycklig och så känslosam så han grät under hela vigseln och när alla gäster skulle lyckönska dem efter vigseln! Så underbart med en man som vågar visa sina känslor på det sättet!! Såå underbar!
De har verkligen hittat något som är så jäkla svårt att hitta och att vårda. Kärlek...

Jag har också insett att jag har lite svårt för det här med bröllopsfotografering och jag tror det beror på att jag och kärlek inte kommer överens! Jag önskar mig kärlek i mitt liv men det är så svårt att hitta och när man väl hittar det så finns det omständigheter som gör att det ändå inte fungerar! Men det kanske är så att jag inte är  värd kärlek och därför inte heller får kärlek!! Vad vet jag! Men jag vet att det är svårt med bröllopsfotografering...det är svårt att fånga kärleken på bild!
Jag kanske ska hålla mig till växter och stenar...

Sedan var det i all fall bröllopsfest och det var trevligt. Det märkliga var att av alla män på festen så blev Helenas bror min bordskavaljer och det kändes både väldigt roligt och lite lustigt faktiskt! Han var den enda jag kände igen där och för 8 år sedan när vi träffades var det något speciellt mellan oss. Det är ganska lustigt att just han blev den jag fick umgås med hela kvällen! Men det var supertrevligt...dock fick jag vara med på lite väääl många kort...för han hade en kamera som han skule dokumentera kvällen med så...

Jag gillar verkligen denna släkt som på ett så naturligt sätt bara inneslöt mig i sin gemenskap! En av Helenas mostrar kom fram och berömde mig för min sång och berättade att hon mindes när Helena och jag sjöng "It's raining men" på en konsert tillsammans!

På det stora hela har det varit en trevlig dag och jag är så glad och tacksam över att fått dela Helenas & Patriks dag! Det är en stor ära att hon har frågat mig om jag vill sjunga.

Jag önskar dem all lycka i livet och vill bara få fram till ALLA, oavsett, att hittar man kärlek i sitt liv, så håll hårt i den, vårda den ömt och ge hellre än att ta för kärlek är svårt att hitta och det absolut viktigaste i slutänden!!

Kommentarer
Postat av: Marica

Hej. Ja det är mycket möjligt. Jag har haft det väldigt jobbigt tidigare men det är sällan jag drömmer något ur förflutna. Men jag har sömnproblem och har gått i terapi för det. Min läkare sa att troligtvis så är jag så oerhört känslig för intryck så på kvällen kan jag inte varva ner lika snabbt som andra, och måste bearbeta mer än andra och därför somnar jag inte eller inte sover bra. Men oftast tycker jag om mina drömmar så det är inget som stör mig.



Läste lite i den blogg här men kom inte så långt förns den vita bakgrunden försvann och det blev svårt att läsa den svarta texten mot lövbakgrunden. Men som jag fattade de det så jobbar du som fotograf? Eller är det bara ett vid sidan av?



Ha en trevlig dag.

Kram Marica

2008-09-07 @ 13:39:13
URL: http://chaelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0