Födelsedagsfest på min bekostnad och talang!

Idag har jag valt familjen över mig själv! Jag hade egentligen fototräff med min nya fotoklubb men igårkväll ringde min bror och sa att det skulle bli födelsedagskalas idag hos dem och dum som jag är väljer jag ALLTID släkten! Jag KAN INTE säga nej!! Och det spelar ingen roll hur dåligt jag mår av det eller hur nonchalerad jag blir...nästa gång kommer jag välja dem ändå! Sån är jag! Varför vet jag inte men så är det! Jag kanske anser att jag inte värd någons riktiga kärlek så jag ger bort mig själv till den som vill ha...och tar det jag får tillbaka.... Skulle tro att det handlar om något sånt även ifall jag intalar mig ofta och hårt att så inte är fallet!

I vilket fall som helst åkte jag till min bror och hans familj för att fira min brorson som fyllde 14. En pengafixerad kille som inte är nöjd med någonting så det är grymt otacksamt att fira honom! I år frångick jag mina principer och gav honom pengar för jag orkade inte leta efter något som han ändå bara skulle bli besviken på...och så hade jag ju ingen tid... Men jag AVSKYR att ge bort pengar!!! Otroligt tråkig present både att ge och få men killar är så jäkla svårt att hitta något till. Speciellt otacksamma slynglar!! Nu är det så att jag gillar min brorson så jag skyller inte på honom...det är hans föräldrar som uppfostrat honom att ha detta synsätt så...

Så firade jag även min svägerska som också har födelsedag snart! Hon fick en bukett blommor...närmare bestämt Nejlikor som jag tyckte var jättefina! Det tror jag hon blev glad för!

När vi sedan är där är det INGEN i familjen som bryr sig överhuvudtaget om att jag är där! Svägerskan plockar och städar, min bror sitter och gör ett arbete på datorn och barnen gör andra saker. Hur kul är det att hälsa på någon som inte ens har vett att umgås med mig när jag är där!!!?!?!?!?
SÅ jag lade mig på soffan i deras kök med deras hund och sov! Vad annat kunde jag göra!! Efter någon timme tog de fram fikat och sedan kunde jag åka hem! Jag känner mig utnyttjad för enda anledningen till att de ville att jag skulle komma var för att de skulle få sina jäkla presenter!!

Och nu när jag är på klagohumör över denna familj ska jag klaga mer... Min svägerska har börjat plugga igen och ska förhoppningsvis läsa till socionom. Det är hennes dröm och hon berättade hur roligt det var att ha börjat plugga igen! Det är bara det att min bror sitter vid datorn och GÖR HENNES LÄXOR!!!
Klart fasen det är roligt att plugga då...när man inte behöver göra något själv!!! Jag förstår inte riktigt denna inställning. Hur kan de kräva av sina barn att de ska göra läxorna och göra något eget när de själva visar som brist på det?!?!

Men jag frågade min bror om han kunde läsa in gymnasiet åt mig också... Jag kan till och med tänka mig att betala för det!! Men det var inget han kände för direkt.... Och så frågade jag honom varför han faktiskt gjorde detta o då sa han att det var för att det var kul! Helt sjukt! Ja men läs en egen kurs då och låt P klara sig själv!!!

Ibland känner jag mig som värsta moraltanten!! I alla fall i samband med den familjen! Deras dotter mår så jäkla dåligt och hatar sig själv så djupt.... Jag hade tagit en bild på henne som jag visat henne och hon var så förbannad på den. Hon sa att hon blir djupt sårad och jätteledsen om vi tycker att den är fin för hon ser grotesk ut så vi får inte säga att det är en fin bild. Då svarade jag henne att det är klart att jag inte kan säga att det är en dålig bild för då sågar jag ju mig själv som fotograf och det förstod hon men bilden på henne var äcklig. Och hon var så arg och självhatande när hon sa detta och allt hennes mamma säger är att hon är en normal tonåring!! Det finns inget normalt över henne och hennes beteende!! Tragiskt!!

Och nu när jag tänker efter har jag dåligt samvete för att jag inte tog mig mera tid att prata med henne idag.. Det hade hon nog behövt! För jag tror inte hennes familj ser henne. Jag känner varje gång jag pratar med henne att hon tycker det är skönt att jag verkligen lyssnar på vad hon säger...och faktiskt har något att säga efteråt...för att jag JUST lyssnat!!

Det är min lott i livet...att lyssna...och höra det som sägs mellan raderna!!

Och på tal om att lyssna på det som sägs mellan raderna...eller kanske ännu hellre lyssna på det som sägs i tystnaden...så mår min vän väldigt dåligt idag och det gör mig så ont i hjärtat och själen för jag kan inte göra något för honom! Jag vet, eller i alla fall hoppas, att han vet att jag finns här för honom men när han mår såhär dåligt stänger han mig ute helt och hållet! Det är naturligtvis hans rättighet och ett försvar som kanske får honom att klara sig genom för stunden men det gör mig så ont!! För jag tycker så mycket om honom och bryr mig så djupt om honom!!
Jag hoppas att han mår bättre snart!!  Läser du härinne så ska du veta att jag tänker på dig! KRAM!

En rolig sak som dock hänt idag är att min bror har blivit imponerad av mina bilder som jag visade för honom!! Och han sade det till mig! Det gör mig väldigt glad!! Liksom min vän som såg mina bröllopsbilder igår och gav mig massor med fantastiskt beröm!! Det värmer och jag var i stort behov av det!
Det kanske finns en uns av talang i mig i alla fall! ;O))

Nu ska jag titta på film...en riktigt otäck film så vi får se om jag vågar titta på hela!!

Sov gott mina vänner...när ni väl lägger er...DRÖM SÖTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0