Tisdagen som borde vara en bra dag!

Ja, så idag är det tisdag...till och med en stund till... Just nu är tisdagen extremt tråkig men dagen idag har nog ändå varit bra! Jag har fått två positiva besked som båda gjort mig väldigt glad! Det ena är att jag har fått äran att bli medlem i en förening! Den ansökan har tagit typ 2 månader att få besked om så att det blev positivt är väldigt roligt!! Hoppas det ska ge mig massor!!
Det andra som hänt är att min vän har fått ett positivt besked angående ett jobb han sökt! Det innebär stora förändringar för honom men vågar han kommer det nog bli superpositivt! Men det krävs mod att bryta upp från något man har haft i hela sitt liv för att ge sig ut i det okända...med allt vad det innebär!! Men jag är helt övertygad om att det är vad han behöver så jag hoppas av hela mitt hjärta att han ska finna modet och orken att göra det!! Jag känner att det så klart även gynnar mig...hoppas jag...det är det ju ingen som vet men jag hoppas det även ifall största anledningen till att jag vill att han ska göra det är för hans skull...

Jag tror att det är många tankar som går genom hans hjärna ikväll.... Men han sitter här i soffan och säger ingenting...det är som om jag inte finns...och så måste det väl få vara..även ifall det är jättefrustrerande för mig för jag har ju längtat efter honom... Men han är inte här för min skull...han är här för att jag är närmare förändringen och det passade bra att hälsa på då! Och det har jag full förståelse för men det känns ledsamt ändå! Jag känner mig jätteegoistisk för att jag vill ha honom här och nu...närvarande...men så är det alltså inte... Vi får väl se om det blir bättre i morgon! Nu gäller det bara att ta sig igenom kvällen någorlunda utan tårar! ;O)

Dagen i övrigt har varit okej. Jag har gått upp jättetidigt och varit på vattengympa! Det var jättekul för det var den gamla ledaren Malin som är så otroligt duktig och det var både skönt och jobbigt! Hon är så helt suverän så jag var tvungen att säga det till henne! Att hon är mycket bättre än den jag egentligen har! Hon blev jätteglad och det kändes bra så det ser jag som dagens goda gärning! :O)

Sedan har jag också idag varit jätteduktig och städat och lagat mat...Det är sällan jag gör sånt...så ordentligt som jag gjort idag...så jag är lite stolt över det! Även ifall matsituationen blev totalt misslyckad...men, men....man överlever sånt också!   Sovit har jag lite på eftermiddagen med...typ 20 minuter! Och så har jag väntat...och jag väntar fortfarande...men, men...snart dags för sängen och det är skönt för jag är trött! Man blir trött av att vänta!

I morgon tror jag vi ska till Motala och kolla in läget! Jag hoppas på fint väder så jag kan ta fina höstbilder. Det är alltid så roligt att åka på fototur med min vän... Vi har alltid så trivsamt tillsammans och jag hoppas det blir så även i morgon! *håller tummarna*

Så...sammanfattningsvis så har det varit en bra dag...och det är det fortfarande för jag får ju i alla fall titta på honom...och om jag vill kan jag sparka till honom ;O) Och det är ändå skönt att ha honom så nära trots det emotionella avståndet!!


Ni får sova så gott så hörs vi en annan dag!! :O)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0