Jag tror det blir David...

...som vinner American Idol! Det är jag nästan helt säker på! ;O)

Jag har idag sett tisdagens program och alltså hört  de 6 finallåtarna från Cook and Archuleta.

De är fantastiskt duktiga båda två men har så olika förutsättningar! Cook är 25 år, snygg så man dreglar, integritet och stolthet som skiner igenom. Archuleta är 17 år och läspar vilket gör honom yngre till sättet och så är han så pojkaktig och ser så sårbar och bara söt ut! Han får många sympatiröster på grund av det! Och det får han även av mig! Jag kan inte låta bli att tycka om honom för att han står och är så överväldigad av stunden efter alla bidrag och vem skulle inte vara det om man fick uppleva detta när man är 17 år! Det blir aldrig samma sak om man är äldre även ifall det är lika stort!

Röstmässigt så är Archuleta otroligt duktig och han kan utnyttja sin röst på alla sätt. Jag har lite svårt för den typen av röst och särskilt med den typen av sånger han alltid sjunger...pretentiöst och tråkigt enligt mig! Men sötheten och sårbarheten gör att jag gillar honom ändå!

Cook däremot ger mig rysningar ända ner i....det innersta och han påverkar mig med sin röst! Jag älskar hans raspiga röst som jag känner har mer karaktär och erfarenhet i sig! Mycket mer känsla! Jag älskar honom...hans röst och visst kan man ifrågasätta om jag gillar honom så mycket för att jag tycker han är snygg eller om han blivit snygg på grund av hans röst... Jag tror på det sistnämnda för musiker av alla slag påverkar mig på detta sätt om de är så bra och då blir de sexiga och attraktiva!!

SÅ...kontentan av det hela är att jag tror ändå att Archuleta vinner och det är helt okej för Cook kommer komma så långt och är så ödmjuk och fantastisk så för honom gör det inget att komma tvåa. Det är hans lott. Han har fått all exponering han har kunnat genom tävlingen och han kommer får skivkontrakt på skivkontrakt och bli stor...så är det!
Däremot för Archuleta betyder en vinst allt och det tycker jag han är värd! Helt klart! Jag önskar att någon hade trott på mig så mycket när jag var 17 och fått uppleva det han får uppleva...så det är bara att säga GRATTIS!

Jag kommer snarast möjligt leta upp Cooks skiva. Archuletas får andra köpa! Men han klarar sig utan mig och mitt stöd...det är jag säker på! ;O))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0