Varför???

Varför är man så jävla feg så man inte gör det som är rätt för en! Varför väljer man den lätta vägen fast man vet att den är fel? Varför stannar man på ett ställe, i ett förhållande, i ett liv som bara gör en illa?

Varför är man så FÖRBANNAT FEG???

Jag hatar ångesten som finns i mig...jag hatar känslan av värdelöshet...jag hatar alla känslor som gör att jag bryts ner...bit för bit sakta, sakta! MEN inte faan vill mitt inre göra det rätta ändå! Nej då...jag skulle med glädje kasta mig in i omedvetenheten bara för att få slippa ångesten en hel dag! Att ångesten kommer med tiotusen gånger mer kraft ju längre jag tar på mig att göra det rätta...det spelar mindre roll...just för stunden!

Är det jag som är ointelligent? Varför är jag en sån förbannat svag människa som inte vågar stå upp för mig själv och göra det rätta för MIG??

Igår mådde jag sååå jäkla bra och idag är det som om ångesten ger igen för den bra dagen... Jag har ingen rätt att må bra...att ta för givet att denna dag skulle bli bra...

Kommer jag någonsin må bra igen? Är det värt att kämpa? Hoppet är det sista som lämnar en men vad händer det gör det? För jag tror mitt hopp har dött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0