Svenska Idol 10 oktober!

Ja nu har ju svenska Idol börjat på riktigt och då är det dags att recensera! Och detta år är jag ju ledig typ hela tiden så jag har möjlighet att recensera direkt vilket är skojigt...kanske! Även ifall jag hellre hade haft ett sammanhang att tillhöra! ;O)

Kevin: "Natalie"
Han har en fantastisk röst som är helt klart min typ av stil! Jag älskar sån röst! Men jag är inte överförtjust i låtar med tjejnamn i! Usch...förresten finns det några låtar med killnamn i? Det är i alla fall inte så vanligt som tjejnamn och båda är trista!! Men han är bra!

LouLou: "Hurt"
en fantastisk låt med en fantastisk röst...OJ...den gick rakt in i hjärtat...sitter med tårar i ögonen..det var känsligt! Hon är fantastisk men jag avskyr hennes läspning som kom fram massor i denna låt..Fasen också!!

Robin Bengtsson: "Mercy" 
Det är grymt snyggt med vit skjorta och svart slips så bara där får han poäng! Men i övrigt NEJ, låten passar inte honom och det är tråkigt sjunget! Men han försöker wäjla lite och då kan man ana att han kanske kan han!

Yasmina Simic: "Don't stop the music"
Hur kan man välja en låt med så mycket pauser när man har så lite tid att visa vem man är! Ett märkligt låtval för hon är sockersöt i rösten och denna röst är tuff och passar inte henne alls! Men det är ju annorlunda så det är väl ett litet plus! Nej..det är HUR FEL SOM HELST!!

Lars E: "You're beautiful"
Han låter ju för sjutton precis som James Blunt! Jag gillar honom...OJ vad jag förvånar mig själv nu! Men jag avskyr hans engelska uttal! Och han ser ut som en tönt! *hahah*

Alice Svensson: "These words"
Jag gillar hennes röst fast den är liksom svag fast ändå bestämd, tuff och men ändå mjuk...gillar hennes rörelsemönster på scenen! Hon är söt...liksom!! Gillar låten också!

Jesper: "So sick"
Den här låten jättevacker och han slaktar den verkligen! USCH! Dessutom gjorde Danny den sitt Idolår och gjorde den fantastiskt så denna kille kan ju gå och lägga sig! Falskt och blont! Blääää!

Sepide: "I kissed a Girl"
Jag älskar denna låt och jag gillar Sepide men kombinationen är bara bra! Men det beror mest på att denna låt är för ny...korkat att välja en så ny låt men snygg falsett gjorde hon i alla fall! Men tuff och kaxig är hon! Fult klädd är hon också!

Johan Palm: "Viva la Vida"
Han är ju söt den lilla pojken! Som en sockersöt tjej! Men hans rörelsemönster gör att han ser dum ut! Lite korkad! Men idag gillade jag ändå hans röst!

Anna B: "Release me"
Hennes röst, utseende och ålder passar inte ihop! Hon har en speciell röst! Jag fick rysningar när hon gick upp...supersnyggt men ful är hon! Och ser absolut inte ut som 16..snarare 45...tråkigt för henne!

Robin Eriksson: "It's my life"
Jag gillar trycket i hans röst...och han kan nog bli bra! Men han behöver utvecklas! Och låten...njae...sådär!

Juryn är alldeles för snäll! Alla har ju varit bra trots att de sjungit falskt och varit skittråkiga och det är riktigt skittråkigt! Och deras försök att göra stora omskrivningar är så lama! Men jag gillar Bagge...honom skulle jag lugnt kunna bli kär i...så snäll och rar verkar han vara...men sååå taskig smak har han ju haft så... Och jag stör mig men måste ändå erkänna det...jag finner den tredje jurymedlemmen attraktiv...sexig...trots tänderna! ;O)

Jag älskar Kevin och jag tycker Jesper ska åka ut men jag tror att Sepide ligger risigt till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0