Svek!!

Får man svika en vän för sin egen lycka?

Ja, jag vet inte men det är tankar som varit med mig i natt...och säkert kommer finnas länge! Får man sätta sin egen lycka framför sin vän? Får man vara så egoistisk så att man totalt förtränger/ struntar i vännens känslor utan bara gör det som känns bra just för stunden för mig. För efteråt...när man ser sveket känns det inte bra! Efteråt..när man ser hur sårad hon blir...gör det ont! Vill jag vara denna typ av vän som gör på detta sätt?

Jag gjorde det inte av elakhet men är det en ursäkt? Justifiserar det det jag just har gjort? Jag kan skylla på att jag mår så dåligt så det var mitt enda sätt att göra för att överleva...men inte heller det känns som en vettig ursäkt!

Det finns ingen ursäkt och problemet är att har man väl sårat någon går det liksom inte ta tillbaka. Det spelar ingen roll om jag faktiskt lyckas hitta den perfekta ursäkten...för ursäkten är bara till för mig! Den gör inte henne osårad! Det kan jag aldrig ta tillbaka... Jag kan aldrig göra mitt svek ogjort... Det enda jag kan göra är att leva med det!! Och aldrig göra om det! Och ändå be om förlåtelse tusen gånger...och låta henne veta att jag verkligen är ledsen...jag ÄR INTE den vännen som sticker en kniv i ryggen på min vän när hon redan ligger ner! Eller jag borde inte vara!

Jag valde det enda rätta...att berätta det direkt för henne istället för att låta henne upptäcka det någonstans! Jag tog kontakt med henne och berättade vad jag gjort och lät henne bli arg, ledsen och skälla på mig!! Jag satt många timmar igårkväll och hon fick hälla ur sig all ilska på mig!! Och jag valde att inte ursäkta mig och inte gå in i försvar och lägga sveket på henne...för det är inte hennes fel! Det är min egen svaghets fel...

Jag tog konsekvenserna av mitt svek! Men det känns inte bättre... Jag är förbannad på mig själv för att jag är en sån svag människa så jag inte tänker efter före hur mina beslut påverkar andra...Jag vet själv hur det är att bli sviken på detta sätt och ändå gör jag likadant!

Nu sitter jag med resultatet av sveket och vet inte vad jag ska göra med det? För mitt svek har lett till att jag måste svika igen....och igen...och igen, OM jag fortsätter att välja min lycka framför henne! Och om jag inte väljer min lycka så sviker jag en annan person...

FAAN VAD LIVET, KÄRLEK OCH VÄNSKAP ÄR KOMPLICERAT!!!


Fast det är det ju egentligen inte! Har man integritet så hamnar man inte i en sån här situation! Så jag kan inte ens skylla på det! Jag kan bara skylla på min egen svaghet, min egen egoism, och min egen sårbarhet! 

                                                             FÖRLÅT MIN VÄN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0