Längesen...

..jag skrev något ordentligt här...om mitt liv! Så ídag kommer det! Att jag inte skrivit tidigare är för att jag har haft en period av mindre goda dagar och jag har inte vågat visa mig och mina känslor för eventuella läsare! Men sen är det så att jag skriver för min egen skull så alla ni som läser detta och tänker använda det mot mig...sluta läsa här... Det här är min blogg om mig, mina känslor och vad som händer i mitt liv och just nu är det känslomässigt lågvatten så det är vad det kommer handla om här!

Igår fyllde min mamma år och jag var och firade henne. Hon hade en gammal vän på besök och jag satt och lyssnade på deras samtal! De träffas inte särskilt ofta utan mest på deras födelsedagar så de borde ha något att tala om och visst pratade de! Men det handlade om sjukdomar, död och andra jobbiga saker den första stunden! Cancer, och vänner som dog som flugor osv... Mycket märkligt samtalsämne för en födelsedagsfika!
Sedan började hon som hälsade på att berätta om ett tv-program: något med Fagerviken! Ett program jag inte sett men hon började prata om det med sån inlevelse så till slut vet jag inte riktigt om hon pratade om programmet eller människor hon kände...för hon pratade om dem som om de vore hennes vänner eller bekanta! Mycket märkligt! Det är samma sak som att jag skulle prata som om House fanns i mitt liv...och det gör han ju inte...tråkigt nog! ;O))

Det är intressant att studera människor...i olika sammanhang!! Något som är roligt för min mamma är att hon fick en bil av min bror och brorsdotter!! En ganska najs present som hon är värd! :O))

Igår kastrerades min Bina så nu har jag bara kastrater i mitt katteri... ja, inte blir det många kattungar där inte. Och inte har jag råd att köpa en ny katt just nu! Jag har tre saker som jag gärna vill satsa på och det är min sång, min fotografering och mitt katteri men alla tre kostar pengar...och det är pengar jag inte har! SÅ vad gör jag? Jag vet inte riktigt men jag får väl lägga ner katteriet, sluta med sången och köra på med den kamerautrustning jag har...och försöka på alla sätt hitta fotojobb så jag kan tjäna ihop tillräckligt mycket pengar så jag kan köpa en ny kisse...som kan ge mig massor med lycka, motiv och pengar så jag kan satsa på sången!

Men allt detta förutsätter att jag hittar styrkan och överlevnadsinstinkten inom mig...som gör att jag orkar leva och göra mig stark och må bra igen! Hur detta ska ske vet jag inte men jag har fått början till hjälp så jag tror nog det ska gå!

Idag har jag varit på vattengympa och det var riktigt jobbigt... Det var en vikarie idag och det är alltid intressant! Denna tjej bad om synpunkter på sitt pass efteråt och självklart vill jag gärna ge henne mina då...så det gjorde jag! Och för den som inte känner mig eller kan läsa mellan raderna så älskar jag vattengympan! Jag tycker det är jobbigt men det är det som är meningen för att det ska ge resultat! Det är ingen idé att gå dit och ingen känns eller att man går ut som man gick in. Själv är jag oftast nuförtiden väldigt frusen när jag kommer ut därifrån, trött och min arm är helt slut! Allt positivt men för i slutänden ger något positivt! Men jag kan inte låtsas att det jobbiga inte är jobbigt för det är det!

Ikväll SKA jag välja ut bilder till min nya förening jag blivit antagen till! En förening jag är stolt över att få bli medlem i...en förening där jag ska lära känna andra kvinnor som har samma intresse! En förening där jag ska få utveckla mig och få visa mina bilder i ett sammanhang! Jag är bra och nog sjutton får jag vara stolt över det!!

I övrigt har några av mina tvkanaler försvunnit så jag kan inte se House längre och det gör mig förbannad! Den måste lagas till kl. 19.00 ikväll...annars dör jag!!!! Nävars...jag kommer inte dö av en sån banal orsak...inte heller av min svåra depression jag lider av...mer om den en annan gång... kanske jag ska börja en ny blogg... "Kampen upp ur depressionen"  Ja, kanske...så slipper jag tynga er, mina kära läsare härinne med såna tråkiga saker som depression, känslor och djupa tankar och kan fokusera mig på att skriva snyggt och ironiskt kryddat med humor...

NU...ska jag välja bilder till föreningen...NU...så om en timme eller två ska de vara skickade... Önska mig lycka till...

Kram alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0