Trött på söndagen

Trött så ögonen svider.. Kan bero på att jag inte har ätit något vettigt på många timmar men ändå... Har inte sovit särskilt mycket i natt heller... Drömde om ägaren på Bj som kom och förklarade varför han hade pratat med Inga-Lisa två gånger. Båda gångerna var jag lika frågande och undrade vad han pratade om för det var inget jag tänkte på... Vet inte riktigt vad den drömmen står för men kanske att andra inte tänker på det man tror att de tänker på! För oftast gör inte människor det....tänker på andra särskilt ofta. De flesta har fullt upp med sig själv...

Jag har gjort i ordning lite bilder från igår...är nöjd med resultatet och ännu bättre är att Anneli som jag åkte med är det! För det är hon på bilderna så det är ju bra om hon är nöjd! ;O)

Däremot är hon inte nöjd med bensinkostnaden hon fick betala. Varför förstår inte människor att åker man någonstans tillsammans delar man på kostnaden? Jo, visst...jag åkte för att rekognocera inför bröllopet men hon följde med för att hon ville ut och fotografera vilket hon också gjorde. Varför ska hon då inte betala bensinpengar? För i så fall, eftersom det ALLTID är jag som frågar om hon vill följa med, så kan hon ju alltid säga att hon följer med för min skull...alltså ska jag stå för kostnaden. Det sa hon när vi åkte sist också och det gör mig lite ledsen! För jag ser det som vi åker gemensamt...eftersom vi har samma intresse är det lika intressant för oss båda! Men det är kanske jag som tänker fel där! I vilket fall som helst har jag fått veta att jag är snål så jag ska betala tillbaka bensinpengarna...
I detta läget var det nog inte bara att hon behövde betala bensinpengar utan hur mycket hon fick betala. Hon tycker att jag tar överpris när jag tar 15 :- per mil. Det är ju inte direkt som att jag tjänar särskilt mycket på att ta ut denna gigantiska summa! Men hon tycker att man ska räkna ut vad bilen drar (vilket jag inte har en aning om men enligt henne MAX 10-11:-/mil) och självklart inte ta något för slitaget för bilen! Och detta när det gäller vänner.
Men grejen är att min bil slits lika mycket på om det är vänner, kunder eller fiender jag kör på! Och det är inte så att jag inte har ett vänpris. För kunder och fiender är det 25 :- / mil.

Men, men... Jag blev ledsen över att bli kallad snål så hon får sina pengar tillbaka och nästa gång vi gör något tillsammans ska vi ta hennes bil! DET är bra...för då slits min bil mindre :O)) Och med tanke på hur dålig min bil är och hur fattig jag är så är det strålande!!

Nu har min ångest ökat till existensmaximum innan den totala nedbrytningen! Jag känner mig iskallt ensam...och det är jättejobbigt! Det är väl dags igen!!  I morgon är det utredning som gäller igen...och samma på tisdag och onsdag! På onsdag får jag domen och den ser jag verkligen framemot!

Jag har huvudvärk och jag har inte tagit några tabletter...dessutom har jag tiggt om en annan människas tid...och omsorg...och det är alltid jobbigt! Livrädd för att bli nobbad...usch...och inte finns det ett skit på tv och inget har jag att äta...
Jag måste bryta mitt negativa beteendemönster för det tär på krafterna! Jag tänker ge mig själv denna vecka att misshandla mig själv...vara negativ och kräkas galla i denna blogg! Sedan måste jag SKÄRPA MIG!! Men det är först om en vecka!! Nu är det gallaspy som gäller! 

En sötsliskig parfym ligger i luften här...och det stör mig också... Måste vädra...tror jag...vädra ut både stank och minne!

Men en positiv sak som hände igår var att jag fick grymt mycket beröm för mina bilder!! Av en fantastisk fotograf och en man som verkligen har bildseende! Han gav mig mycket konstruktiv kritik och jag ska erkänna att jag har aldrig varit jättebra på att ta totala sågningar men det kan jag av honom! Och sågningar blir det! Men majoriteten av bilderna var enligt honom mycket bra...cirka 2 % suveräna...i en klass för sig och de sista procenten var bara att kasta!!
Jag tar hans kritik för att jag vet att han är ärlig...och säger exakt vad han tycker...utan omsvepningar... Jag beundrar det hos honom...hans ärlighet! Det betyder massor för mig som person men OJ, vad jag utvecklas fotografiskt tack vare denna man!! TACK!!

Nu vill jag supa mig full...så mina känslor blir avtrubbade! Det vore skönt!!

Hoppas ni har en skön kväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0