Natt igen...

Jaha...så var det natt igen och jag sitter på sängkanten och ska snart lägga mig ner i min underbart sköna säng...sällskapet har redan lagt sig till rätta och väntar på mig!! ;O))

Så vad har hänt idag då? Ja inte blev det en tvtittardag inte....nej, jag gjorde andra saker istället..såsom slösade lite pengar på att handla mat...provköra min konstigt låtande bil, och idag lät det inte när jag bromsade och svängde längre..SKÖNT!! MEN...och det är så att det finns alltid ett men och jag är helt säker på att livet är ute efter att knäcka mig denna höst!! *suck* När jag stängde av motorn drog fläkten igång, och den lät som F A A N..... Helt jäkla otroligt!! Jag blir tokig på min bil just nu...och eftersom nerverna börjar ligga mera utanpå än inuti så är det lite jobbigt!!

Jag har pratat med bruden idag också..inför bröllopet! Hon kommer ner till Omberg på fredagen så jag frågade om vi kunde träffas och kolla platser för fotografering då men de hade det rätt tjockt så... Men hon skulle försöka. Men hon säger sig ha rätt bra koll själv var de vill fotograferas... Det enda hon egentligen behöver mig till är att peka höger eller vänster....hahahaha...så jag behöver inte ens trycka på avtryckaren... ;O))
Ännu bättre är att hon skulle försöka fixa pianisten som ska kompa mig när jag sjunger, att komma på fredagen så vi får öva! Det är en poplåt med typ körarrangemang i så jag måste göra om den lite och det är ju bra om pianisten vet om det så jag hoppas att det går att fixa! Men å andra sidan är fredagen den enda dagen den veckan jag är ledig om jag inte ska fotografera den där hästtävlingen då...men det tänker jag säga nej till...det bestämde jag precis nu!! Fast vill hon betala vad jag  begärt och det är bra förhållanden kan jag inte tacka nej så....*suck igen*

Den veckan kommer inte bli rolig men jag hoppas att jag kommer överleva den och komma ifrån den i något sånär bra skick...!

Fick just nu ett mäjl och jag har ljudet på och det ljudet ger mig fjärilar i magen...för jag tror och hoppas att det ska vara ett mäjl från en speciell person... Det stör mig att ljud och olika saker kan påverka mig så mycket. Mäjlplingandet gör det...och även om min mobiltelefon skulle pipa för sms! Då börjar monsterfjärilarna kravla omkring igen och så går jag till telefonen och hela tiden försöker jag intala mig att jag inte bryr mig vem det kommer ifrån. Eller rättare sagt, jag låtsas att jag redan vet vem det är ifrån och på så sätt kan jag se och känna mig lite neutral och hålla fjärilarna liiiite i schack! Men jag blir nästan alltid besviken...för det är sällan från någon jag hoppas att det skulle kunna vara ifrån! Och inte heller nu var mäjlet från någon jag önskade mäjl ifrån så....

Idag har jag också blivit så ledsen på en....jag kallar henne vän...men det är hon inte... En bekant på nätet! Hon är jättesöt och trevlig och tror att bara hon går ner i vikt kommer hon bli vacker och kan ställa sig framför kameran hos en fotograf! Det är så jäkla sorgligt all jakt på kilon... Min senaste modell jag fotograferade är fantastiskt vacker och precis lagom och när hon såg  bilderna var hennes reaktion att hon måste gå ner minst 20 kg!!! Var skulle hon ta dem ifrån??? Hon är sååå vacker och har sån utstrålning och är helt perfekt men ändå!! Det är inte konstigt att var och varannan blogg jag ser på nätet består av en tjej som är sååå jäkla mager och ändå klagar på att hon är tjock! Att samhället ska få vara såhär!!! Det är inte konstigt att min brorsdotter mår dåligt och tycker att hon är äcklig och tjock när samhället ser ut som det gör! Och hon dessutom har en mamma som bekräftar det...

Jag kan ju bara konstatera att jag har ingen plats i detta samhälle i alla fall...så det är väl bara att krypa till korset...inse att jag inte är värd någonting för att jag inte är smal...och vacker... Hur kan någon tycka att jag är attraktiv? Hur kan jag TRO att någon skulle kunna tycka att jag är attraktiv??

Ja...usch för samhället...men grejen är att jag också börjar falla i den fällan...inte tycka om mig för att jag inte är smalare än jag är nu...för att jag inte är vacker...inte attraktiv! Och då blir jag ju inte direkt vackrare!! För det handlar ju om självkänsla och att tycka om sig själv...precis som man är... Men det är just där det dalar lite just nu för min del... Har jag rätt att tycka att jag är vacker? Finns det någon som kan tycka att jag är attraktiv? Vacker? Sexig? Eller borde jag skämmas för att jag önskar det och hoppas att det ska finnas det? 
Usch nu blev det djupa tankar....och inte så bra att tänka på precis innan jag ska somna... Och dessutom har jag fått jättevärk i min skuldra så det är nog dags att sluta skriva för ikväll!! 

Jag har inte sovit bra på flera nätter...och dessutom vaknat tidigit och inte kunnat somna om... Jag hoppas att det inte ska vara så i natt utan att det blir en god natts sömn med trevliga drömmar!!

OCh det önskar jag dig som läser härinne! Tack för besöket och dina tankar på mig!!
 
Natti!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0