NU...

är det slut... Har jobbat mina sista timmar på företaget och lyssnat för sista gången på mina kunder. För sista gången har jag hjälpt en människa där ingen annan av mina kollegor klarar det... För sista gången har jag suttit och skrattat och haft trevligt med mina kollegor..för sista gången har jag tillsammans med mina arbetskollegor avskytt företaget och varit arg på hur de tar hand om sina anställda...
För sista gången har jag bokat en resa i samplan... För sista gången har jag slagit numret till trafikplaneringen.. För sista gången har jag bråkat med andra taxibolag... Pratat med Botab som blivit en favorit... För sista gången har jag retat mig på jobbiga kunder... För sista gången har jag blivit utskälld för saker jag inte rår för.. För sista gången har jag skällt ut människor och fått dem att lyssna och vända dem till att de till slut kommer överens med mig och tackar mig...

För sista gången har jag också kämpat med att få schemabyten...beröm...någon som ser vad jag kan... För sista gången har jag räddat företaget och hjälpt kollegor som suttit i skiten...

Jag kommer sakna sammanhanget. Att tillhöra någonting...någonstans.. Jag kommer sakna rutinerna att ha ett jobb att gå till och prata med folk och känna att jag hjälper och faktiskt är bra på det jag gör...

Jag kommer sakna Janne...som jag aldrig fick eller tog tillfället att berätta vad jag tyckte om... Jag kommer sakna Linda som jag har haft jättetrevligt tillsammans med. Jag kommer sakna några flera som jag inte kan namnge för jag så sällan träffade dem... Jag kommer sakna Gunnar...han var trevlig att titta på...och så snäll...och charmig...men klippt värdelös som chef!

Jag kommer inte sakna Petra, företaget som sådant, arbetsuppgfiterna, och inte heller min chef...

Jag kommer sakna festerna med gratis sprit..och jag saknar Susanna...

Men nu är det dags att gå vidare och förhoppningsvis kommer jag komma i ett nytt sammanhang, med nya arbetskamrater och nya utmanande roliga arbetsuppgifter.
Tills dess ska jag koncentrera mig på att ta hand om mig, bli frisk och bara vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0