Näst sista...

...dagen på jobbet och jag är förbannad på företaget så jag håller på att bli vansinnig. Sitter och funderar på om verkligen ska hjälpa dem när de skiter i mig...eller om jag ska neka  min kunskap och bara sitta och lyssna och skaka på  huvudet när min kollega ska göra ett jobb han inte kan eller har möjlighet att utföra på ett korrekt sätt. Det är  ju knappast hans fel att han sitter där jag borde sitta och ska göra det jag borde göra!! Men å andra sidan får ju jag gå hem tidigare och det är ju trevligt!! :O))

Jag har lust och kommer skriva ett ilsket mäjl till högsta cheferna här och berätta vad jag tycker och tänker och sedan lämna bygget med högt huvud! För jag vet att jag har gjort mitt jobb  jäkligt bra under alla år jag varit här! Så jag har inget att skämmas för!

En sak som jag kommit på är att jag har  jobbat ALLA helger i fyra och ett halvt år. De första två åren varje fredag och lördag till kl. 01.00 varje helg...  Och folk klagar över att de bara får ledigt en helg per månad *hahah*

Nej...det är dags att försöka få ett jobb (någon gång i framtiden) där jag jobbar vardagar, dagtid. Det vore skönt att få bli lite normal i det läget. Fast å andra sidan är det inget jag eftersträvar men jag märker när jag träffar någon att det är svårt att få till tider att dejta...och träffas på när jag jobbar som jag gör! Så kanske...kanske blir det mera dejting nu när jag äntligen blir ledig helgerna! ;O))

Fast med tanke på  hur jag mår och känner mig...i min självkänsla...så ligger dejting långt ner på listan över saker jag vågar göra!! Jag känner mig så ful och oattraktiv och äcklig och det är så jobbigt... Jag mår riktigt dåligt av det! :O(
Jag har som mål att försöka acceptera mig själv precis som jag är för jag tycker egentligen att jag är vacker..jag har några fina drag i alla fall..och för att göra detta så fotograferar jag mig själv ofta... Och igår lade jag in ett kollage på mig själv i min fotoblogg. Det är både jobbigt och nyttigt och något som ska få mig att acceptera mig själv som jag är.. 
Jag lägger inte ut det för att få komplimanger utan för att stärka mig själv...och visa andra att jag är stolt över mig själv och att även jag får ta plats! Det sistnämnda måste jag visa även för mig själv för jag har väldigt svårt att ta plats!! 
Men som sagt, jag suktar inte efter komplimanger men det är ändå skönt när jag får det! Och jag har två fina vänner som har gett mig komplimanger om sistnämnda bild och det är jag jätteglad för! VARMT TACK till er!! Det är skönt att någon kan tycka att jag är attraktiv och fin!! :O))  

Men visst är det svårt det här med utseendet! Jag har en vän som igår berättade att man kan vara BARA vän med någon från motsatt kön, även ifall man tycker att personen ifråga är vacker, fin, intelligent och alla andra positiva saker man kan tycka om en person! Men jag tvivlar lite i mitt hjärta!! Kan man verkligen det? Kommer inte sex alltid i vägen?

Jag tror att några få på jorden kan det...varav min vän! Men de flesta människor tänker nog sex eller inte med  motsatt kön! Jag har i alla fall knappt träffat  några killar som inte gjort det! Och inte tjejer heller för den delen! Min vän är den enda jag känner som resonerar som han gör! VIlket gör honom väldigt speciell...och fantastisk!!

Själv är jag nog  tvärtom... Jag blir alltid förälskad och låter sex komma i vägen... *haha* Alltså tanken finns där...alltid...inte för att jag gör något men nog sjutton tänker jag sex om jag träffar en charmig, vacker, sexig man som dessutom är intelligent och jag kan prata med! Eller?

Jag har svårt att lita på att en man inte tänker så men det kanske är för att man känner andra genom sig själv!!
Vad vet jag?

Det är likadant när jag hör någon sjunga som en gud...då blir jag kär...eller om någon trakterar sin talang oerhört bra...då blir jag kär!! Och gissa hur jag blir när jag får komplimanger!! *hahaha*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0