Fått hjälp! :O))

Med min bil...så klart! :O))

Först av min underbara vän brandmannen, som kom hit och hjälpte mig med startkablar och sin bil! Det gick tyvärr inte alls så det enklaste och billigaste alternativet, batteriet, är helt borta! :O(
Men det var trevligt att träffa min vän....och jättegulligt av honom att ställa upp!! Han är så genomgo och snäll så jag hoppas han hittar en lika gullig och snäll tjej...som typ min clementin! Hon ska ha en snygging som är hjälpsam och vänligheten själv och omtänksam och han likaså. Dessutom är de ju båda mina vänner så det vore PERFEKT!! :O)))

Sedan fick jag dessvärre ringa min bror trots att jag verkligen inte ville. Men alternativet att betala bärgaren själv för tusenlappar fick mig att krypa till korset och be snällt! När han är  på jobbet är han ganska medgörlig och faktiskt trevlig i telefon, så även denna gång. Men han var på Elmia i Jönköping men hjälpte mig ändå! Efter hans hjälp ringde bärgaren, som hämtat min bil två gånger tidigare, och sade att han kommer om fem minuter. Och mycket riktigt! Där kom han och idag hade han inte särskilt bråttom så han tittade till och med för att se om HAN kunde hjälpa mig! Supergulligt! Jag älskar verkligen hjälpsamma människor och idag har jag träffat 3 stycken. Claes -brandmannen, Rolf - min granne och så bärgaren. Ja just det, jag har pratat med två verkstäder och de var också supertrevliga! Det är roligt!

Och denna gång hann jag ringa till verkstaden INNAN  bilen lämnades där! ;O)

Så nu väntar jag bara på ett samtal där de säger att min bil är hel och fin och att det gick att lösa jättebilligt! För nästa vecka måste jag verkligen ha bilen. Har en fotografering, någonstans mellan Jönköping och Linköping och så ska jag till Alvastra klosterruin för att reka inför bröllopet! Jag ska ju sjunga på det bröllopet och jag känner verkligen inte för det så jag övar inte på låtarna: MYCKET KORKAT!!! Men det är sååå tråkiga låtar!
Jaja....jag löser det....på något sätt!

Mitt polfilter har ju också ramlat sönder och jag har pratat med Scandinavian Photo där jag köpte det i slutet av september förra året! Eftersom det inte gått ett år än så ska det gå på garantin så jag ska skicka in det. Hoppas verkligen att det gör det för det skulle spara mig många värdefulla kronor!

Idag har jag också fått ett trevligt sms från min förra brud! Hon vill beställa mera bilder och det gör mig så glad!! Det känns som en bekräftelse på att hon tyckte om bilderna och det värmer mitt hjärta! Det här med att fotografera modeller och brudpar är verkligen något jag vill syssla med för jag älskar verkligen att vara ute där på fältet och jag älskar att se resultatet! Så jag hoppas att jag får möjlighet att göra det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0