En jobbig dag...

Idag är bara en sån där dag när mycket är jobbigt! Jag känner mig helt handlingsförlamad när det gäller min trötta bil! Har liksom ingen som kan hjälpa mig och visst kan jag skicka efter bärgningsbilen men det är så jävla dyrt så det har jag inte råd med! Nu när jag sitter och funderar så tänker jag att det kanske går på försäkringen men det är väl självrisk på en tusenlapp och det har jag verkligen inte råd med så....tillbaka till min ångest över hur jag ska kunna lösa detta gigantiska problem!!
Jag har min bror som är bilmekaniker men han avskyr mig och avskyr att hjälpa mig så jag har verkligen ingen lust att be honom. Samtidigt vet jag att ringer jag så fixar han en bärgare på stubinen...eller i alla fall idag...och det kostar mig vanligtvis ingenting...och som kör bilen till en okej verkstad och så är det problemet ur världen! Men det vore så skönt att kunna lösa problemet utan hans hjälp! Jag avskyr att be personer som avskyr mig att hjälpa mig! Det bär mig liksom emot att tigga hjälp, ens från någon som tycker om mig så gissa hur det känns att be honom! :/

Men, tiden går och det lutar mer och mer åt att det blir att ringa honom....ska bara samla mod och hoppas på ett mirakel inom en snar framtid!! Och när jag ändå önskar mig mirakel önskar jag mig en man som kan ta hand om sånt åt mig!! Och när jag ändå önskar mig vintergatan som bakgård kan jag ju lika gärna önska mig ett par miljoner också! ;O))

Sedan vaknade jag i morse av att manpower ringde mig och glatt berättade att min utredning äntligen ska ske!! Jag fattade absolut nada (ingenting på utrikiska ;) ) men det visade sig vara den utredning som försäkringskassan ska göra för att utreda om jag ska ha pengar eller om jag ska gå på gatan!

Så nu på tisdag ska jag tillen psykolog och grillas i 3 timmar!! *yippiiiieeee* Sedan blir det lite paus och sedan den 1-2september resterande av människorna, läkare och sjukgymnaster osv. Det känns så bra att bli utredd!! : /

Men å andra sidan är jag så jävla pissdålig i rygg och arm så jag kan inte söka något jobb så jag ligger rätt risigt till! Så kanske kan detta ge mig något! Men med tanke på hur samhället är idag så blir jag väl som sagt utsparkad ur systemet istället! :o/

För det är mitt tredje problem för dagen. Det bara bränner, värker och jävlas i skuldran!! Jag har inte sovit många minuter i natt pga värken och det stör mig! Det ska ju åtminstone vara lugnt när jag vilar...kan man tycka!! *grrr*

Men något roligt ska jag väl kunna klämma fram i alla fall....hmm.....njae...i så fall har jag glömt det nu...får återkomma senare när jag kommer på det...eller får uppleva det!! ;O)

Nu ska jag fylla i ansökan till en webdesignkurs jag tänkte gå i höst! Håll tummarna för att jag får börja och att jag klarar av det men min arm!! :O)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0