Bildseende utan estetik...

Jag fotograferar mycket och älskar att göra bilder men får mer och mer en känsla av att jag saknar estetisk känsla! Går det ihop?
Det är många som säger att mina bilder är bra och jag får ofta beröm för dem men ändå saknar jag helt känslan av vad som är estetiskt snyggt.... Eller?

Jag får ständigt höra att jag har ett fult hem...jag kan inte göra en snygg hemsida...när jag försöker blir det bara fult och banalt!

Jag har alltid sett mig som en kretiv person men kanske jag bara har tur i mina bilder och  min sång... I övrigt är jag en tråkig person som är grå.... Alltså egentligen!! Jag har kanske bara låtsats att jag är en kreativ känslostark människa som är speciell för att jag har velat och nu har verkligheten kommit ikapp!
Istället för svart och vit är jag grå...
Istället för känslostark är jag tråkig
Istället för fin är jag ful...
Istället för kreativ är jag fyrkantig
Istället för öppen är jag blockerad
Istället för positiv är jag en negativ jävel som inte värd ett ruttet öre....


Ja, kanske har masken kommit av...låtsasmasken som varit påklistrad och det är bäst att inse att jag är....vardaglig....som utspottat snus...i en askopp fylld med vatten... Flyter  omkring men till sist är ämnad att sjunka...torka in...bortglömd...men ändå existerbar... Ja..kanske...


För visst sitter kreativitet, estetik och bildseende ihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0